سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ
سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ

بهترین سنگ مرمریت رنگی

در بین سنگهای ساختمانی، انواع سنگ مرمریت به آسانی و به زیبایی هرچه تمام تر با هر متریال، ابزار و با هر رنگی ترکیب و سِت می شوند. زیرا امروزه دکوراسیون داخلی هر خانه یا ساختمان باید به گونه ای طراحی و چیدمان شود که تمام اِلمان های موجود در خانه با هم هماهنگ باشند. این گفته بدین معنا است که تمام وسایل خانه از جمله: مبلمان، وسایل آشپزخانه، وسایل برقی، سرویس خواب، وسایل تزیینی و دکوراتیو، … از نظر رنگ، طرح و ساختار در هماهنگی با هم باشند.

و از آنجایی که تنوع رنگ این سنگ زیاد است ما، پر استفاده ترین رنگ زمینه این سنگها را در زیر آورده ایم. سنگهای مرمریت مشکی از زیباترین سنگهای ساختمانی هستند، و این رنگ سیاه توسط مواد کربن دار در سنگ تشکیل می شود. مرمریت نجف آباد، مرمریت مشکی مارشال، مرمریت مشکی طلایی، مرمریت مشکی محلات از زیباترین و بهترین نوع سنگهای مرمریت مشکی می باشند.

اکثر طراحان و معماران برای نمایش بیشتر و با شکوه ترهِ مرمریتهای سیاه از آنها در ابعاد سنگ اسلب آن استفاده می کنند. همینطور این نکته را هم مدنظر داشته باشید که علاوه بر نوع کانی، میزان کانی موجود در سنگ هم مهم است. پس کم یا زیاد بودن این کانی ها باعث به وجود آمدن رنگ زمینه پررنگ یا کم رنگ می شود.

رنگ سبز موجود در بعضی از سنگهای ساختمانی مرمریت به دلیل وجود کانی های کلریت یا سیلیکات‌ها می باشد. مرمریت سبز نایین، مرمریت سیسیلی سبز، مرمریت سبز انارک، … از بهترین مرمریتهای سبز طبیعی می باشند. رنگ قرمز جز رنگ های هیجان برانگیز است که انرژی مثبت زیادی به فضا می دهد. 

این رنگ زیبا در سنگ ها به دلیل وجود کانی های هموتیت یا کربنات منگنز به وجود می آید. بهترین سنگهای قرمز موجود در بازار سنگِ طبیعی عبارتند از: مرمریت قرمز بوانات، مرمریت بجستان، قرمز کرمان، … . از سنگهای ساختمانی مرمریت رنگی در تمام قسمت های ساختمان می توان استفاده کرد. این سنگهای زیبا و متنوع را می توان به عنوان کفپوش، تزیین دیوار، سرویس بهداشتی، به خصوص کانتر و کابینت آشپزخانه، دیوار پشت سرویس خواب، پله، قاب آسانسور، … به کار برد.

source: بهترین سنگ مرمریت رنگی

بهترین سنگ گرانیت برای حمام

یک ایده بسیار جذاب برای ساخت حمام استفاده از سنگ اسلب ، بصورت بوک مچ برای پوشش دیوارها می باشد. اما برای طراحی حمام با سنگ ساختمانی ایده های زیادی وجود دارد و شما می توانید با الگو برداری از این ایده ها فضایی متفاوت و شیک را در حمام ایجاد کنید. و همانطور که گفتیم سنگ گرانیت برای این منظور عالی می باشد.

سنگ گرانیت نه تنها مقاوت زیادی در این مورد دارد، بلکه از میزان تخلخل آن هم کم است. درنتیجه آب وارد بافت سنگ نمی شود. این موضوع درمورد مواد شوینده هم صدق میکند. چراکه گرانیت در مقابله با خاصیت بازی یا اسیدی این مواد از بین نمی رود. اما مورد مهمتر مقاومت مصالح به کار گرفته شده در حمام در برابر لغزش و سُر خوردن می باشد. 

برای انتخاب کفپوش حمام، گزینه ‌های زیادی با ظاهر زیبا وجود دارد، ولی از آنجایی که حمام محیطی مرطوب است، ریختن آب روی کفپوش‌های معمولی، باعث لیز شدن سطح آنها می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل در زمان تولید سنگ گرانیت از روش هایی برای فراوری استفاده می کنند که میزان لغزنده بودنِ سنگ به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا میکند. 

source: بهترین سنگ گرانیت برای حمام

رایج ترین نمای ساختمان در ایران

در ایران بیشترین سبک هایی که رایج هستند و در ساخت آنها از سنگ ساختمانی استفاده می شود، سبک مدرن، کلاسیک و رومی می باشند. در چند دهه ی اخیر سبک رایج در نما سازی ساختمان ها به صورت سنتی بود و اکثر ساختمان ها شبیه به هم، با تفاوت هایی کوچک دیده می شدند. اما با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی، طراحی نمای ساختمان از حالت سنتی و کلاسیک خارج شده و به سمت مدرن شدن پیش می رود.

در این حد که امروزه بیشتر ساختمان ها دارای نمایه متفاوت و خاصِ مدرن و ساخته شده با سنگ ساختمانی و متریال های دیگر می باشند. ویژگی های نمای مدرن: حذف جزئیات و تزیینات اضافی و دوری از تجملاتی بودن، استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه دار، طراحی نما با استفاده از مصالح متنوع جدید و سنتی و ترکیب آنها با هم، مصالحی مانند سنگ ساختمانی، کامپوزیت، آجر، چوب، بتن، پانچ متال، شیشه و غیره.
نمای رومی یکی از پرطرفدار ترین نماهای مورد استفاده در کشور ما می باشد. در طراحی و اجرای این نما از سبک معماری رومی الهام گرفته شده است. این نما به ساختمان جلوه ای بسیار لوکس و پر زرق و برق می دهد. و چون در ساخت آن از سنگ نما استفاده می شود از پر هزینه ترین نماهای در ساختمان سازی می باشد. در نمای ورودی این سبک نما گاهی از ستون های بزرگ و غول پیکر برای افزایش ابهت ساختمان استفاده می شود. و سنگ نما رومی اصلی ترین متریال برای این نما است.
اگر در سطح شهر بخصوص در مناطق آپارتمان نشین، یک گشت کوتاه بزنیم، متوجه می شویم اکثر آپارتمان ها دارای یک سبک نما می باشند با تفاوتی در جزییات. این سبک نما را که به نمای رومی هم شناخته می شود، نمای کلاسیک می گویند. نمای کلاسیک نمایی است مابین نمای مدرن و نمای رومی که البته بیشتر شبیه به نمای رومی می باشد.
نمای کلاسیک جزییات و پیچیدگی های کمتری نسبت به نمای مدرن دارد و استفاده از خطوط مستقیم به دو شکل افقی، عمودی و شکست خطوط را که از ویژگی های نمای مدرن است را هم میبینیم. در سبک کلاسیک، ستون ها و تاج ها به روش خطوط صاف طراحی می شوند. با استفاده از این روش طراحِ نما قادر است ساختمان را بلند تر و یا عریض تر از واقعیت نمایش دهد.
source: رایج ترین نمای ساختمان در ایران

سبک کلاسیک با سنگ تراورتن در طراحی داخلی

کفپوش کردن کف با سنگ مرمریت کرمی روشن. تزیین دیوار پشت تلوزیون با سنگ اسلب. استفاده از مبلمان با رنگ ابی کم رنگ با دسته های چوبی که مبلمان در مرکز پذیرایی و روبه روی هم چیده شده اند. نصب پرده های پارچه ای با نقوش بزرگ به رنگ کرمی یا طیف رنگی از آبی. استفاده از ابراز دکوراتیو چوبی مانند میز قدیمی چوبی که در گوشه پذیرایی قرار دارد.

اینها فقط ایده های جذابی هستند که برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک با انواع سنگ ساختمانی. اما سبک کلاسیک منحصر به طراحی پذیرایی و اتاق نشینمن نمی باشد. به کمک آن می توان آشپزخانه، اتاق ها، سرویس بهداشتی را هم طراحی کرد. با مراجعه به مقالات قبلی ما می توانید این قسمت های خانه را با کمک سنگ ساختمانی طراحی کنید به سبک کلاسیک.
سنگ ساختمانی به دلیل داشتن ساختار طبیعی، زیبایی های منحصر به فردی دارد. همچنین دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی می باشد. و از آنجایی که نسبت به بقیه مصالح ساختمانی قیمت گران تری دارد، با سبک کلاسیک بی نهایت همگون است مخصوصا انواع سنگ تراورتن. این سبک در تضاد کامل با سبک مدرن است، و هم در نمای خارجی و هم در دکوراسیون داخلی قرار دارد. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک یکی از هماهنگ ترین سبکها برای ترکیب آن با سنگ ساختمانی می باشد. 
سبک کلاسیک یعنی سبک باشکوه و مجلل، و باشکوه و مجلل یعنی سنگ ساختمانی طبیعی. یکی از مهمترین متریال هایی که طراحان نمای داخلی برای سبک کلاسیک استفاده می کنند، سنگ طبیعی است. یکی از بارزترین ویژگی های معماری رومیان عظمت، شکوه و جلال بناها بوده است، پس باید همین ویژگی را در نمای داخلی به وجود آورد. سنگ ساختمانی به عنوان یک متریال طبیعی این ویژگی را به خوبی القا می کند. اگر خانه های مجلل را دیده باشید، حتما یک نکته توجه شما را خیلی به خود جلب کرده است.
آن نکته فراوانی استفاده از سنگ ساختمانی است. از کف گرفته تا دیوارها، پله و راه پله، حتی در استفاده از وسایل دکوری مانند مجسمه یا ستون های سنگی از سنگ استفاده کرده اند. سنگ های طبیعی زمینه روشن و صیقلی که از جنس مرمر یا مرمریت می باشند.
source: طراحی داخلی کلاسیک با سنگ تراورتن

بهترین سنگ پله مرمر سفید

مرمر یک سنگ دگرگونی آهکی است که با سنگ مرمریت فرق میکند و از دگرگونی سنگ های آهکی به وجود می آید. به این صورت که زمانی که سنگ آهک تحت تاثیر فشار و دمای زیاد قرار بگیرد دگرگون شده و شروع به تشکیل شدن می کند. مرمر در خالص ترین حالت ممکن خود یعنی با ۹۹% کلسیت، بسیار سفید و شفاف است.

اما تنوع رنگی این سنگ براساس میزان ناخالصی ها و نوع آنها زیاد می باشد. به عنوان مثال رنگ زرد یا قهوه ای ناشی از اکسید آهن آبدار، سرخ و یا صورتی ناشی از اکسید آهن، … است. ولی به طور کلی مرمرها دارای رنگهای زرد، کرم و نباتی، انواع تنالیته های سبز، آبی، صورتی، قرمز و مشکی می باشند.

یکی از کاربردهای رایج این سنگ زیبا، برای سنگ پله است. سنگ مرمر به دلیل برخورداری از طرح و رنگ های بسیار زیبا، بلورهای شفاف با قابلیت انتقال نور، و جلا پذیری بالا در ساخت پله کاربرد فراوانی دارد. اما تنها برای ساخت پله های داخلی ساختمان. زیرا درمقایسه با دیگر انواع سنگ ساختمانی دارای بافتی نرمی و شکننده تر می باشد.

یکی از موثر ترین اقدامات برای بیشتر کردن زیبایی و جذابیت هر ساختمان، ساخت راه پله با استفاده از سنگ پله می باشد. راه پله معمولی ترین راه ارتباط بین دو سطح با ارتفاع مختلف است که در ساختمان های بسیاری، اعم از ساختمان های کلاسیک و قدیمی یا ساختمان های مدرن و امروزی وجود دارد.

به همین دلیل نقش پله ها از لحاظ ظاهری و کاربردی اهمیت زیادی برای معماران و مهندسین در پروسه طراحی و اجرای بنا دارد. اگر چه در طراحی دکوراسیون منازل بیشترین توجه عمدتا بر روی فضای پذیرایی و آشپزخانه صرف می‌ شود اما توجه به مواردی همچون راه پله‌ می ‌تواند تغییرات قابل توجه و زیادی را در داخل و خارج خانه به وجود بیاورد.

این توجه در طراحی راه پله داخل ساختمان به مراتب اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. زیرا راه پله داخلی قسمت ‌های مختلف بنا را به هم مرتبط می ‌کند درنتیجه در زیبایی کلی و جزیی فضای داخلی تاثیر بسزایی دارد.

source: بهترین سنگ پله مرمر سفید

قیمت سنگفرش خیابان

سنگ طبیعی تنها ماده ای بوده که در طبیعت به فراوانی وجود دارد و در برابر مشکلات عمده پایدار است. با جمع آوری سنگ کف رودخانه ها در زمان های قدیم و با چسباندن آنها با ملات ماسه به سطح جاده، پیاده رو ها را سنگفرش می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت ماشین آلات پیچیده، نه تنها استفاده از سنگ ساختمانی برای معابر کم نشده، بلکه افزایش چشم گیری هم داشته است. 

با وجود پیشرفت علم همه سنگهای ساختمانی را نمی توان برای معابر استفاده کرد. زیرا ساختار بعضی از سنگ ها نرم بوده و تحمل وزن را ندارند. پیاده روها و جاده ها جز قسمت هایی از سطح شهر هستند که در معرض تردد بسیار زیاد انسان ها و ماشین ها هستند. بنابراین اولین و مهمترین ویژگی سنگ طبیعی این است که تحمل وزن های زیاد را داشته باشد و در اثر تردد زیاد ترک برندارد و خرد نشود. ویژگی بعدی، مقاومت سنگ دربرابر تغییرات آب و هوا است. سنگ گرانیت و تراورتن ها از این مقاومت برخوردارند.
در زمستان به دلیل سرد شدن هوا احتمال یخ زدگی در سنگ بسیار زیاد می شود. و در تابستان ها به دلیل وجود گرد و غبار زیاد و گرم شدن شدید هوا، احتمال خرد شدن سنگ افزایش پیدا می کند. به این عوامل باید باران های اسیدی در کلان شهرها و آلودگی هوا را هم اضافه کنیم. ویژگی سوم مربوط می شود به سطح سنگ. سنگ تایلی که برای پباده رو ها استفاده می کنند نباید سطح صاف و صیقلی داشته باشد. 
به همین دلیل سنگهایی را به کار می بردند که سطح شان صاف نباشد، یا با ماشین های مخصوص سطح سنگ را ناصاف می کنند. بر اساس گفته های بالا بهترین سنگهای ساختمانی برای پیاده روها و جاده ها عبارتند از: سنگ گرانیت، ترارتن، سنگ گرانیت، سنگ کریستال، سنگ آهک، سنگریزه، سنگ لوح.
source: قیمت سنگفرش خیابان