سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ
سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ

سنگ نما رومی سفید و جدید

از سنگهای تراورتن جدیدتری برای ساخت نما رومی یا کلاسیک می توان استفاده کرد. سنگ هایی نظیر: سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن دره بخاری، تراورتن کرم یزد، سنگ عباس آباد، تراورتن آتشکوه، انواع تراورتن تکاب، ابیانه، سورت های ممتاز تراورتن طبس، … .

یکی از دلایلی که طراحان و صاحبان از نمای رومی و سنگ نما رومی استفاده می کنند این است که نظر هر رهگذری را به خود جلب می ‌نماید. نمای رومی از معدود سبکهای معماری می باشد که احساس نوعی از کاخ نشینی را به ساکنین آن ساختمان ها القا می‌کند.

و این شکوه را مدیون جزئیات متعدد و پیچیده، استفاده از سنگ‌ ساختمانی به عنوان متریال اصلی و وجود عناصر زینتی فراوان می باشد. و همینطور استفاده از قوس ‌ها، ستون ‌ها و سر ستون های بزرگ، استفاده از سنگ ‌تراشی ‌ها و انواع کتیبه ها.

سنگ تراورتن در مقابل تنوع آب و هوایی سازگار است، به خوبی با مصالح زیر کار منطبق می ‌شود و چسبندگی مناسبی دارد. افزون بر این موارد سنگ تراورتن فرم پذیری بالایی دارد که سبب می شود از آن بتوان در جزئیات های پیچیده هم استفاده کرد.

اجرای سبک نمای رومی با انواع سنگ تراورتن در ساختمان ‌ها، اکثرا در ترکیب رنگ سفید، استخوانی و کرم انجام می شود. زیرا رنگهای روشن جزئیات این سبک را زیباتر به نمایش می گذارند و تمایز بین سنگ نمای رومی و سیمان بخوبی مشخص می باشد. همچنین رنگ ‌های روشن، شکوه سبک نما رومی را بیشتر می کنند.

نکته مهم این است که از تراورتن های رنگ روشن و بی موج برای اجرای این سبک استفاده می شود. چرا که مقاومت تراورتن بی موج در برابر برش خوردن و ابزار زدن بیشتر است و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند. از طرف با استفاده از ماشین های برش CNC  و واترجت جدید می توان از سنگ های تراورتن بیشتری به جهت ساخت اِلمان های سبک رومی استفاده کرد. زیرا به وسیله این دستگاه ها امکان ایجاد هر طرح و نقشی وجود دارد.

source: سنگ نما رومی سفید و جدید

قیمت بهترین سنگ اسلب صادراتی

سنگهای اسلب صادراتی شامل همه ی سنگهای ساختمانی مانند انواع سنگ تراورتن، مرمریت، گرانیت، مرمر، کوارتز، … می باشد. در بازار جهانی تنها سایز مورد پذیرش تولید کنندگان سنگهای ساختمانی، ابعاد اسلب است. به همین دلیل تمام سنگهای ساختمانی به صورت اسلب صادر می شوند تا کشورِ مقصد، در ابعاد دلخواه و کوچکتر آنها را برش بدهد.

سنگ صادراتی اسلب را باید با ساب عالی، ضخامت یکسان و شفافیت بالا برش داد. لازم به ذکر است برش این سنگ باید بسیار دقیق و یکنواخت انجام شود تا بتواند کیفیت لازم جهت صادرات را داشته باشد. یکی از مزایای سنگهای اسلب، تنوع بالا در رنگ و زیبایی آن ها می باشد. زیرا ابعاد بزرگ تری از سنگ را به نمایش می گذارند. به همین دلیل در این سنگها با این ابعاد از هیچ گونه رنگ و یا اپوکسی استفاده نشده و ظاهر و رنگ طبیعی سنگ ساختمانی کاملا حفظ می شود.

سنگ اسلب به دلیل یک تکه بودن از قدرت چسبندگی بسیار خوبی برخوردار است و اجرای آن آسان و نصب سریعی دارد. این ویژگی ها موجب شده تا این سنگ زیبا در زمره پرفروش ترین سنگهای صادراتی قرار گیرد.

source: قیمت بهترین سنگ اسلب صادراتی

قیمت سنگ کابینت مدرن

بهترین گزینه برای پوشش سطح کابینت و دیوار های آشپرخانه به کار بردن سنگ ساختمانی می ‌باشد. زیرا کابینت ها سهم اعظمی از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند. چراکه قسمت زیادی از دیوارها را، از بالا تا پایین می‌پوشاند. از طرف دیگر در محیط آشپزخانه به دلیل امکان آسیب رسیدن به سطوح و در معرض قرار گرفتنِ بیشتر در برابر عوامل تخریب زا هستند.

می توان گفت بعد از نمای ساختمان بیشترین سنگ در این قسمت استفاده می‌شود، برای دیوار‌ها، کفپوش، کانتر و جزیره، کابینت ها، … . همچنین پرکاربردترین و جذاب‌ترین قسمت هر خانه ‌ای، آشپزخانه‌ی آن است. آشپزخانه، محور اصلی سازه است و طبیعی ست که کارایی و جلوه ظاهری آن، حرف اول را می ‌زند.

به ویژه در ساختمان های امروزی که دیوار وسط آشپزخانه و قسمت پذیرایی عملا حذف شده است. حال سنگ های کابینت مرمر، سنگ کوارتز، سنگ تراورتن، چینی، مرمریت، کریستال، سنگ گرانیت … از جمله دسته سنگهای ساختمانی هستند که برای کابیت به فراوانی استفاده می شوند.

چه قصد ساخت آشپزخانه داشته باشید، چه تعویض و ترمیم دکوراسیون آن، نباید در انتخاب و خرید سنگ کابینت آشپزخانه سهل ‌انگاری کرد و یا دقت کافی به خرج نداد. زیرا سنگ کابینت مانند سنگ کف، همواره در معرض انواع مواد شوینده‌ و ضربه است. پس باید سنگ‌ هایی را انتخاب کرد که مقاومت بالایی در برابر ضربه و شوینده ‌ها داشته باشند.

علاوه براین جذب آب سنگ کابینت باید پایین، و در برابر سایش و به خصوص حرارت از مقاومت بالایی برخوردار باشد. تنوع زیاد سنگ کابینت آشپزخانه باعث می گردد خرید مناسب ترین سنگ برای این منظور به یکی از چالش برانگیز ترین انتخاب ها تبدیل گردد.

source: قیمت سنگ کابینت مدرن

سنگ نما سفید مات برای نمای خانه

معادن سنگ تراورتن نما سفید در کشور زیاد است. به همین دلیل این سنگهای نما نه تنها کمیاب نیستند، بلکه به راحتی در بازار سنگ می توان آنها را خریداری کرد. این موضوع موجب گردیده که سنگهای نمای سفید از قیمت مناسبی برخوردار باشند. زیرا دسترسی به آنها راحت است و هزینه ی واردات هم نیز بر روی سنگ نما اعمال نمی شود.

این موضوع برای سنگهای تراورتن بیشتر است زیرا کشور ایران از جمله کشورهایی می باشد که تنوع بسیار زیادی در تولید سنگ تراورتن سفید دارد. اما تنها رنگ زمینه و میزان در دسترس بودن سنگ نما بر روی قیمت آن تاثیر گذار نیست. بلکه روش فراوری سنگ هم در قیمت گذاری آن اهمیت دارد. 
فرآوری سنگ ها با توجه به کاربرد آن و نیاز مشتری متفاوت است. که شامل تیشه‌ زنی، ساب ‌زنی، هوند، آنتیک، مضرس‌ کاری، … می باشد. در بین انواع سنگ نما سفید، سنگهای تراورتن سفید انتخاب بهتری هستند. سنگهایی مانند: سنگ تراورتن عباس آباد، دره بخاری، سنگ تراورتن حاجی آباد، ابیانه، انواع تراوتن های سفید تکاب، آتشکوه، تراورتن طبس، غیره.
برای تولید سنگ نما سفید مات از روش هوند برای فراوری آن استفاده می کنند. در فرآوری هوند پرداخت سنگ به گونه ای انجام می شود که سنگ سطحی کاملا صاف دارد اما مات و کدر. در فرآوری هوند، سنگ قابلیت انعکاس نور را از خود ندارد و لکه کمتری را نشان می دهد.
سنگهای تراورتن به دلیل بافت متخلخل، وزن کمی دارند و همچون عایقی برای ساختمان عمل می کند. تخلخل و جذب آب این سنگ ها موجب چسبندگی عالی با ملات سیمانی شده است و همین ویژگی خطراتی همچون احتمال سقوط سنگ را کاهش داده است.
برش راحت، قابلیت شکل دهی، هزینه‌ی نگهداری پایین، ظاهر لوکس، ثبات رنگ و زیبایی، نصب راحت از دیگر ویژگی های انواع سنگ تراورتن سفید می باشند. و در آخر گفتن این نکته ضروری است که به میزانی که تم رنگی سنگ روشن‌تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.
source: سنگ نما سفید مات برای نمای خانه

قیمت شومینه با سنگ تراورتن آنتیک

در دنیای امروز علاوه بر خاصیت گرمایشی شومینه ساخته شده با سنگ ساختمانی، زیبایی آن هم اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. حتی انواع شومینه های مدرن این امکان را فراهم آورده اند تا برای جداسازی دو فضا از یکدیگر بتوان از یک شومینه با آتشی سرخ بهره مند شد. یعنی می شود از شومینه به عنوان یک پارتیشن استفاده کرد.

ایده ای خلاقانه که نمایی لوکس و شکیل به دکوراسیون داخلی هر ساختمانی می دهد. برای انتخاب صحیح و خرید یک شومینه که هماهنگ با سلیقه و محیط مورد نظر شما باشد، انتخاب های بی شماری وجود دارد. اما شومینه های سنگی طرفداران زیاد و خاص خود را دارند. به ویژه شومینه های سنگی که با سوخت برق یا گاز کار می کنند.

حال طراحان برای رسیدن به زیبا سازی و گرمایشی بودنِ بیشتر این شومینه ها، نیازمند سنگ‌ ساختمانی خاصی هستند. سنگهایی که علاوه بر زیبایی و شیک بودن، دارای فاکتور‌های کیفیت، مقاومت و قیمت مناسب هم باشند. به همین دلیل است که اکثر آنها به سراغ سنگ آنتیک می روند.

آنتیک استون، سنگ نما ای است که از کنار هم قرار گرفتن قطعات شکسته و خرده سنگ‌های ساختمانی به وجود می‌آید. این تکه سنگ ‌ها که غالبا دارای عرض ۵ سانت و طول بیشتر هستند، با چسب‌هایی با پایه رزینی به هم متصل می ‌شوند. حاصل این فرایند به وجود آمدن سنگی با زیبایی و خصوصیات ویژه به نام سنگ آنتیک است.

سنگ‌ های آنتیک به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می‌شوند. اما نوع طبیعی آن به دلیل خاص بودنِ هر تکه از سنگ، از فروش بیشتری برخوردار است. سنگ آنتیک طبیعی معمولا از انواع سنگ‌ تراورتن و مالون تشکیل می شود که بدون تغییر در رنگ، بافت و طرح، به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت مناسب، عمر بسیار طولانی، تنوع و کیفیت بالا از جمله مزایای سنگ‌ نما آنتیک است. به همین دلیل است که سالیان سال آنتیک استون در صدر انتخاب‌ ها قرار دارد و محبوبیت خود را حفظ کرده است.

source: قیمت شومینه با سنگ تراورتن آنتیک

تعدادی از مهمترین سنگهای صادراتی

تولید و فراوری سنگ ساختمانی مانند سنگ گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر، … خام طی سالهای گذشته به گونه ای رقم خورده که ایران را در دومین جایگاه تولید کنندگان دنیا پس از ایتالیا قرار داده است. اما متاسفانه به دلایل گوناگون جایگاه مناسبی در بازار جهانی سنگ صادراتی را نداشته و تنها سهم حدود ۱۲% دارد.
با این حال همچنان برخی از سنگهای ساختمانی ایران هستند که در لیست بهترین سنگهای صادراتی قرار دارند. به دلیل نایاب بودن سنگ (از لحاظ زیبایی) و کیفیت بسیار عالی آنها. سنگهای مانند: سنگهای ساختمانی متنوعی در ابعاد ویژه و صرفا با هدف صادرات در ایران تولید می شوند. . حتی برخی از این سنگ ها تنها در ایران یافت می شوند و از همین رو متقاضیان زیادی دارند.
به طور کلی گرانیت نظنر به دو نوع سفید و مشکی تقسیم می شود. هر دو نوع، دارای بافت مشابه اما ترکیب رنگ کاملا متفات هستند. کیفیت بالای گرانیت نطنز موجب گشته است تا صادرات این سنگ به صورت انبوه انجام شود. از جمله کشورهای وارد کننده ترکمنستان، آذربایجان، عراق، ارمنستان، ترکیه و روسیه می باشند.
سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین سنگ های صادراتی است. این سنگ از نظر وجود معدن و گستردگی در ایران نسبتا فراوان بوده و در رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده می گردد. همچنین با توجه به نحوه راستای برش، در دو نوع کلی موجدار و بدون موج موجود است.
تراورتن عباس آباد بیشتر برای نما استفاده می ‌شود، به دلیل چسبندگی خوب به دیوار، وزن کم و مقاومت بسیار بالا همچنین. یکی از سنگ‌ هایی است که از نظر کیفیت و زیبایی در درجه بالایی نسبت به سنگ ‌های صادراتی دیگر قرار دارد.
سنگ مرمریت دهبید با ویژگی های خاص و قیمت مناسبی که دارد در زمره بهترین سنگ های ساختمانی قرار دارد. همینطور به دلیل داشتن کیفیت و رنگ بندی عالی از شناخته شده ترین سنگهای صادراتی به حساب می آید. عدم خش پذیری و سایش، تخلخل پایین، جذب آب پایین، سطح صیقلی و براق، ساب پذیری فوق العاده، مقاومت فشاری مناسب، ثبات رنگ از جمله ویژگی های برتر سنگ مرمریت دهبید می باشند.
و با دارا بودن این مشخصات است که از مرمریت دهبید بیشتر برای سنگ کف، به خصوص ساختمان های بزرگ و مجلل، برای سنگ پله و راه پله، دیوار، ساخت مصنوعات سنگی مانند انواع میز، مجسمه، آب نما، ستون …، سرویس بهداشتی و حمام، … استفاده می شود.
source: تعدادی از مهمترین سنگهای صادراتی