سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ
سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ

قیمت سنگ اسلب و تایل

زمانی که قصد خرید سنگ ساختمانی را دارید، با دنیای بسیار بزرگی از سنگهای طبیعی مواجه می شود. سنگهای ساختمانی که علاوه بر تنوع در نوع جنس، رنگ، طرح، … در ابعاد هم متنوع هستند.

ابعاد سفارش سنگ طبیعی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید. زیرا ابعاد سنگ ساختمانی هم بر روی قیمت تاثیرگذار است، و هم درنمایی از سنگ طبیعی که به نمایش می گذارد. به یاد داشته باشید که دو عاملی که باعث محبوبیت سنگهای ساختمانی طبیعی هستند، مقاومت و زیبایی منحصربه فرد آنها است.

ابعاد سنگ ساختمانی

سنگهای ساختمانی معمولا در ابعاد تایل و اسلب در بازار سنگ موجود می باشند. درغیر این صورت ابعاد سنگ نما، ابعاد سفارشی هستند که بر اساس خواست مشتری برش داده می شوند.

رایج ترین ابعاد سنگ ساختمانی، ابعاد سنگ تایل می باشد. کوپ سنگهای طبیعی که به کارخانه وارد می شوند، ابتدا با دستگاه های پیشرفته برش داده می شوند.

سپس هریک از برش های سنگ را در ابعاد ۴۰ × ۴۰، ۵۰ × ۵۰، ۶۰ × ۶۰ و ۸۰ × ۸۰ مجددا برش می زنند. به سنگهای ساختمانی با این ابعاد، سنگ تایل می گویند.

سنگهای تایل را در هرکجا می توانید ببینید. از ساختمان های مسکونی گرفته تا ساختمان های اداری، تجاری، پیاده رو ها، … . زیرا سنگهای ساختمانی با ابعاد تایل از لحاظ قیمت بسیار باصرفه تر هستند.

سنگ اسلب به سنگهای ساختمانی با ابعاد بزرگتر از حد معمول (سنگ تایل) گفته می شود. سنگ اسلب معمولا دارای ابعاد بیشتر از ۱۲۰×۲۲۰ هستند با ضخامت ۲ سانتیمتر.

این ابعاد باعث می شود، زیبایی های بیشتری از سنگ طبیعی به نمایش گذاشته شود. افزون بر این، بند کشی در سنگهای اسلب پیدا نمی باشد. همین ۲ مورد موجب شده است که سنگ اسلب ساختمانی نمای بسیار لوکس و بی نهایت زیبایی به فضا بدهد.

این زیبایی به ویژه در سنگ های مرمریت و مرمر به خوبی هویدا می باشد. همچنین ابعاد بزرگ باعث شده، سنگ اسلب به خوبی به ملات بچسبد. درنتیجه مقاومت بسیار بالایی هم دارد.

اما این خصوصیات بسیار خوب، بر روی قیمت سنگ اسلب تاثیر گذار است. سنگهای اسلب از قیمت های بالاتری در مقایسه با سنگ های تایل برخوردارند.

source: قیمت سنگ اسلب و تایل

انواع کفپوش

مروزه استفاده از کفپوش چوبی و سنگ کف برای کفپوش داخلی ساختمان ها بسیار رایج شده است. دلیل این کار را می توان در زیبایی این دو متریال جست و جو کرد.

کفپوش ساختمان اعم از مسکونی، تجاری، اداری، … از مهمترین بخش های یک ساختمان به حساب می آید. زیرا از اولین قسمت هایی است که در دید مخاطب قرار می گیرد. بنابراین زیبایی این کفپوش اهمیت زیادی پیدا می کند.

علاوه بر زیبایی مقاومت کفپوش هم فاکتور مهم بعدی در انتخاب کفپوش مناسب است. کف هر ساختمانی از پر تردد ترین مکان ها است و همچنین وسایل و مبلمان هم بر روی آن قرار می گیرند.

درنتیجه باید متریالی را برای کف انتخاب کرد که به نمای داخلی ساختمان جلوه ای خاص دهد، و مقاومت بالایی داشته باشد. چوب و سنگ ساختمانی به دلیل دارا بودن هر دوی این ویژگی ها از پرمصرف ترین مصالح کف می باشند.

هر فردی با شنیدن نام سنگ، ناخودآگاه سختی و مقاومت سنگ را به یاد می آورد. این موضوع به این دلیل است که سنگ ساختمانی طبیعی ماده ای است که در طبیعت تشکیل می شود و انسان در ساخت آن نقش ندارد.

به همین دلیل سنگ نما طبیعی دارای مقاومت و درجه سختی زیادی می باشد. برای تایید این گفته کافی است مقاوت سنگهای مصنوعی را با سنگهای طبیعی مقایسه کنید.

مقاومت بالای سنگهای طبیعی باعث شده است که این متریال ها دارای طول عمر زیادی باشند. پس درصورت استفاده از سنگ کف برای کفپوش داخلی ساختمان، نیاز به ترمیم یا تعویض کفپوش از بین می رود.

تشکیل شدن در طبیعت افزون بر این که سنگ را مقاوم می کند، زیبایی خیره کننده ای هم به آن می دهد. هریک از سنگهای ساختمانی دارای زیبایی های منحصر به فرد و خاصی می باشند.

چوب هم مانند سنگ ساختمانی در طبیعت به وجود می آید و از فراوان ترین مواد بر روی زمین می باشد. چوب هم به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارد از تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی برخوردار است.

ویژگی مثبت و خاص دیگر چوب این است که به خوبی روح طبیعت را به نمای داخلی ساختمان وارد می کند. تنها همین ویژگی چوب، علاوه بر خصوصیت های مثبت دیگرش مجوب پر استفاده شدن آن شده است.

کیفیت بالای چوب، زیبایی و جذابیت، ترمیم پذیر، قابلیت تطبیق پذیری با هر محیطی، مقاومت بالا و مناسب برای مکان های پر تردد، دارای مقاومت بیشتر در مقابل ضربه و رطوبت نسبت به لمینت، دارای طرح های طبیعی و زنده از دیگر ویژگی های عالی چوب می باشند.

source: انواع کفپوش

قیمت سنگ دیوار

یکی از بهترین کاربردهای سنگ ساختمانی، استفاده از آن برای دیوارهای ساختمان می باشد. اعم از دیوارهای داخلی و اعم از دیوارهای داخلی.

دیوارهای ساختمان علاوه بر اینکه به گونه ای وزن سقف و ساختمان را تحمل می کنند، در زیبایی ساختمان هم تاثیر بسزایی دارند.

پس باید از متریالی برای پوشش های دیوار ها استفاده کرد که هم نمای ساختمان را دوچندان کنند و هم بیانگر سلیقه صاحب ساختمان باشد.

به همین دلیل است که سنگ ساختمانی از پراستفاده ترین متریال ها برای دیوارها است. اما هر سنگ ساختمانی ای برای هر نوع دیواری مناسب نیست.

دیوارهای داخلی شامل دیوارهای زیر است:

  • دیوار لابی
  • راه پله
  • پذیرایی و اتاق ها
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • آشپزخانه، …

با درنظر گرفتن این موضوع که دیوارهای هرکدام از این قسمت ها، ویژگی های خاص خود را دارند، اما به طور کلی از اغلب سنگهای ساختمانی برای دیوارهای داخلی می توان استفاده کرد.

اما نکته ای که باید یادآور شویم، این است که برای دیوارهای داخلی که بیشتر جنبه تزیینی دارند، بهتر است از سنگ اسلب استفاده شود.

زیرا سنگ اسلب با به نمایش گذاشتن وسعت بیشتری از زیبایی سنگ ساختمانی، بهترین ابعاد سنگ ساختمانی برای این دیوارهای می باشد.

همچنین می توانید سنگ نما را متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. از سنگهای تیره گرفته تا رنگی و روشن.

اصلی ترین کاربرد دیوارهای خارجی در دیوارهای نمای اصلی و دیوارهای حیاط و پارکینگ می باشد. این دیوارهای به دلیل قرار گرفتن در هوای آزاد در مقایسه با دیوارهای داخلی، بیشتر در معرض تخریب قرار دارند.

عواملی مانند تغییرات جوی هوا، تابش نور خورشید، آلودگی هوا، بارش باران، … تاثیر مستقیمی بر روی عمر سنگ دیوار دارند. به همین دلیل از همه سنگهای ساختمانی نمی توان استفاده کرد.

source: قیمت سنگ دیوار