سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ
سنگ نما در ملت سنگ

سنگ نما در ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ

قیمت سنگ پله ارزان برای ساختمان

بیشتر افراد بر این باورند که فاکتور زیبایی در تعیین قیمت سنگ پله بیشتر از سایر موارد تاثیر گذار است. عوامل متعددی در قیمت، انتخاب و خرید سنگ پله موثر می باشند. اگرچه متریال های دیگری برای پله ها می توان استفاده کرد مانند: چوب، شیشه، فلز، مواد غیر طبیعی و مصنوعات، …، اما در این بین به طور کلی بهترین، زیبا ترین، محبوب ترین مصالح برای ساخت پله سنگ است.

حال که سنگ پله یکی از پرفرش ترین مصالح برای ساخت راه پله می باشد، و تنوع سنگهای ساختمانی طبیعی هم زیاد است، طبیعتا باید قیمت های متفاوتی هم داشته باشد. راه پله عموما در قسمت های مشخصی از بنا ساخته می شوند، مانند: راه پله های ساختمان های چند طبقه، خانه های دوبلکس، ورودی ساختمان ها، حیاط خانه ها و … . و همانطور که همه می دانیم پلکان قسمتی از سازه است که توسط افراد داخل و خارج شونده دیده می شود.
درصورتی که اینطور نیست. نه اینکه زیبایی و منحصربه فرد بودن رنگ و طرح سنگ اهمیت زیادی بر قیمت سنگ نما پله نداشته باشد، اما فاکتورهای مهم دیگری هم هستند. اما یک مورد وجود دارد که در تعیین قیمت سنگ هم اهمیت دارد و هم ندارد، و آن مورد محل قرار داشتن پلکان است. 
یکی از مهمترین معیارها در انتخاب سنگ پله را می توان به دو فاکتورِ ساخت پلکان در داخل بنا و خارج بنا تقسیم کرد. پس این مورد مستقیما بر روی قیمت سنگ تاثیر گذار نیست. اما از آنجایی که در انتخاب روش فرآوری سنگ اهمیت پیدا می کند، درنتیجه بر روی قیمت سنگ هم به صورت نامحسوس اثر بخشی دارد.
و مساله ای که باید در آخر آن را بیان کنیم این است که همه این موارد هم باعث کاهش قیمت سنگِ راه پله می شوند و هم افزایش. چراکه شرایط بازار بخصوص در بازار ایران، متغییر است.

ساختن خانه با سنگ نما رومی

ویژگی دیگرِ برتر نمای رومی این است که این المان ها با تمام جزییات و پیچیدگی ها، با انواع سنگ نما به ویژه سنگ تراورتن اجرا می شوند. اگر ساختمان های روم باستان را به خاطر دارید، باید بدانید نمای ساخته شده با سنگ نما رومی الهام گرفته از آن است؛ که به مرور زمان در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد. اما ورود اش به ایران با تغییراتی همراه بوده است و بیشتر از بنهاهای دوره هخامنشیان و بعد از آن تاثیر گرفته است.

سبک طراحی برای فضای بیرونی ساختمان ویژگی هایی دارد که در سبک های دیگرِ نما، کمتر به این اِلمان ها و ویژگی ها پرداخته می شود. المان هایی که شاید پیچیده به نظر برسند؛ اما نگاه هر بیننده ای را به خود جلب میکند. زیرا هر بیننده ای با نگاه کردن به نمای رومی، ویژگی هایی مانند قدرت، استحکام، عظمت و زیبایی در نظرش تداعی می شود.

اما این مشخصات نمای رومی چه هستند که این صفات را به همراه دارد؟ استفاده فراوان از باند های ابزاری طولی در امتداد طبقات و مرز بندی ها به صورت ساده و طرح دار. استفاده از کتیبه ها، تابلو سنگ ها، گل و طرح های سنگی، تاج و سردر، ... .

source: ساختن خانه با سنگ نما رومی

بهترین 5 سنگ نما ارزان

یکی از مهمترین معیار های انتخاب سنگ نما، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی است. مثلا در شرایط آب و هوایی که باران و برف و یخ بندان است، باید از سنگ نماهایی استفاده شود که تخلخل کمی دارند. زیرا ممکن است مجب متلاشی شدن سنگ شود. در این زمینه سنگهای تراورتن پیشتاز هستند.
بیشتر مشتریان و خریدارن ترجیح به خرید سنگ نما ارزان دارند. زیرا هزینه های پروژه های ساختمان سازی بسیار بالا است. بنابراین با خرید سنگ نما ارزان می توانند این هزینه ها را به میزان چشم گیری کاهش دهند. اما فراموش نکنید قیمت سنگ نما براساس فاکتورهای مختلفی انجام می شود و به صورت یکجا در نوع درجه یا سورت سنگ، مشخص می شود.
سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل زیبایی، رنگ روشن متمایل به سفید، مقاومت بالا، صیقل پذیری عالی، تخلخل کمتر نسبت به سایر تراورتن ها، مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ و طرح زیبا جزء منحصر به فردترین تراورتن های دنیا می باشد.
از جمله عوامل مهم بر روی شکل گیری رنگ و طرح سنگ تراورتن عباس آباد وجود عناصر موجود در آن یعنی آهن، کلسیم و … می باشد. و هرچه عناصر محلول در آب این منابع مقدار جزیی تری داشته باشد، رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود. این سنگ معمولا قیمت بالایی دارد اما عباس آباد درجه 2، در بین انواع سنگ نما ارزان قرار می گیرد که از کیفیت خوبی هم برخوردار است.
سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل زیبایی، رنگ روشن متمایل به سفید، مقاومت بالا، صیقل پذیری عالی، تخلخل کمتر نسبت به سایر تراورتن ها، مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ و طرح زیبا جزء منحصر به فردترین تراورتن های دنیا می باشد. پرداخت هایی که بروی سطح این سنگ انجام می شود به صورت صیقلی، چرمی و نسابیده است. تراورتن شکلاتی آقامحمدی در تمامی ابعاد تایل و طولی و اسلب تولید می شود.
در سطح خارجی این سنگ تراورتن کرم تکاب فرج‌ هایی مشاهده وجود دارد. معمولا این فرج‌ ها را با مواد رزین می ‌پوشانند که سبب شده در برابر سرمای شدید به شدت مقاوم باشد. همین امر احتمال ترک ‌خوردگی، خردشدگی و ریزش تراورتن کرم تکاب را بسیار کم می‌کند. همچنین جالب است بدانید که این سنگ عایق نسبی برای حرارت و صدا به حساب می‌آید.
یکی از سنگهای پرکاربردی که می ‌توان در نماهای خارجی ساختمان و یا حتی داخلی از آن استفاده کرد سنگ تراورتن سفید ابیانه می ‌باشد. این سنگ از معادن استان اصفهان که در روستای ابیانه واقع شده است استخراج می ‌شود. این سنگ با دارا بودن ویژگی هایی همچون ساب پذیری فوق العاده، تراکم بالا و تنوع سورت در موارد بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن سفید ابیانه عمدتا در ابعاد 40 طولی بصورت سابیده و چرمی فرآوری می گردد.

سنگ مرمریت کف لاشتر

سنگ لاشتر یک سنگ مرمریت مشکی مایل به طوسی خیره کننده است با رگه‌ های سفید. این سنگ مرمریت یکی از زیباترین و خاص ترین سنگهای ایرانی است که دارای شهرت جهانی می باشد. همچنین معمول ترین کاربرد مرمریت لاشتر استفاده برای کفپوش انواع ساختمان است.

سنگ هایی که به عنوان سنگ کف در ساختمان استفاده می‌شوند باید سنگ هایی مقاوم در برابر هر گونه ضربه، سایش و خراشیدگی باشند. همچنین باید در استفاده طولانی مدت نیز دچار رنگ پریدگی نشوند. البته این مورد بیشتر برای سنگ کف قسمت های خارجی ساختمان اهمیت دارد تا قسمت های داخلی.

مرمریت لاشتر دارای جنس و بافتی متراکم بوده، به همین دلیل از جذب آب بسیار پایینی برخوردار است. ویژگی ای که برای سنگ کف بسیار حائز اهمیت می باشد. افزون براین مورد سنگ مرمریت لاشتر مقاومت و استحکام بسیار خوبی در برابر ضربه و خراش دارد.

این مورد بر روی جلاپذیری سنگ تاثیر بسزایی دارد. وقتی سطح سنگ کف جلا داشته باشد کف ساختمان را براق نشان داده و باعث زیبایی بیشتری به ساختمان می دهد. مزیت مهم دیگری که در این سنگ وجود دارد نصب راحت و بدون دردسر آن می ‌باشد. هرچند که این نوع از سنگ مرمریت وزن نسبتا بیشتری درمقایسه با دیگر سنگهای مرمریت دارد، اما به آسانی نصب می شود.

اگر سنگ مرمریت لاشتر استفاده فراوانی برای کفپوش انواع ساختمان ها دارد بی دلیل نیست. مرمریت لاشتر زیبایی خیره کننده ای دارد که با درنظر گرفتن این ویژگی ها به سختی می توان از آن چشم پوشی کرد. سنگ لاشتر به روش های سابیده و هوند، سند بلاست یا بوش همر، بوش همر چرمی، تیشه ای، تامبل، بادبر و گیوتین، کوبیک فراوری می شود.

خرید سنگ اسلب تراورتن کرم

یک تکه بودن سنگ اسلب باعث ایجاد رگه های طبیعی در بافت آن شده است. چراکه سنگ اسلب یک نوع برش از سنگ‌ های ساختمانی در اندازه بزرگ است که دارای طول و عرضِ بزرگ تری نسبت به سنگ‌ های تایل می ‌باشد.

حال از نحوه کنار هم قرار دادنِ این رگه ها، سنگهای های بوک مچ و فورمچ تولید می شوند. در طرف مقابل تراورتن های کرم و روشن دارای تم رنگی کرم و سفید با موج هایی زیبا می باشند.

این موج ها حاصل رسوب گذاری لایه های مختلف طی فرآیند تشکیل سنگ تراورتن هستند. همچنین رنگ و طرح آن ها بسته به نوع معدن و روش استخراج، متفاوت می باشد. از این رو کوپ سنگ تراورتن در کارخانه های سنگبری به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود.

به طور کلی مهم ترین کاربرد سنگهای تراورتن به ویژه تراورتن های کرم در نمای بیرونی ساختمان است. از دلایل این موضوع می توان به دارا بودنِ تخلخل بالا و چسبندگی خوب با ملات، سازگاری ایده آل با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار، … اشاره کرد.

source: خرید سنگ اسلب تراورتن کرم

خرید سنگ نما رومی با سنگ مرمریت

اجرای طرح های پیچیده، زیبا و چشمگیر مخصوص سبک نما رومی هستند. افزون بر این نمای رومی و سنگ نما رومی یک زندگی لوکس و مرفه را تداعی میکند.

سنگ مرمریت و مرمر به دلیل داشتن طرح های بسیار خاص و شیک در مقایسه با دیگر سنگ های ساختمانی، به بیشتر شدنِ این جلوه لوکس ساختمان کمک شایانی کرده اند. ولیکن سنگ مرمریت از جمله سنگ های طبیعی است که بیشتر برای نمای داخلی، سنگفرش، کف و پله مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین نسبت به تراورتن چگالتر و دارای منافذ کمتری بوده و فراوری آن برای کاربرد در داخل و خارج ساختمان متفاوت است. در حالت کلی استفاده از مرمریت با ساب براق، برای نمای بیرون استاندارد نیست و جهت بکارگیری آن در نما باید به نوع مرمریت، ساب، ضخامت و دیگر ویژگی های این سنگ توجه ویژه ای داشت.

پس نتیجه می گیریم سنگ مرمر و سنگ مرمریت نسبت به سنگ تراورتن از مقاومت کمتری برخوردارند. از طرف دیگر به دلیل وجود معادن بیشمار سنگ تراورتن در ایران و جهان استفاده از سنگ نما رومی تراورتن بسیار راج تر می باشد.

نمای رومی یک نمای منحصربه فرد و شناخته شده در بین سبکهای معماری در ایران و جهان می باشد. و سنگ نما رومی این خاص بودن را بیشتر کرده است. زیرا علاوه بر اینکه سنگ طبیعی بسیار زیبا می باشد، نمادی از استحکام، سختی و دوام به حساب می آید. به همین دلیل است که ساختمان های ساخته شده به این نما، طول عمر زیادی دارند.

در تایید این حرف می توانیم به بناهای باستانی باقی مانده از دوران باستان اشاره کنیم. و همانطور که مشخص است اکثر آنها، با سنگ مرمریت ساخته شده اند. برعکس ساختمان های امروزی که برای ساخت نما رومی از سنگ تراورتن استفاده می کنند.

source: خرید سنگ نما رومی با سنگ مرمریت